0:00

Ploaia torenţială, care a început să cadă în această după-amiază (6 august) în masivul Ceahlău a transformat traseele în adevărate capcane pentru turiştii care nu aveau încălţăminte de munte şi a redus considerabil temperatura. Dacă ieri salvamontiştii n-au avut toată ziua decât 4 intervenţii minore (dezinfectat şi pansat plăgi), astăzi au 6 intervenţii simultan.

Deosebit a fost cazul unei fetiţe de 13 ani, care a căzut lângă schit şi a suferit o luxaţie. Fratele ei a refuzat ambulanţa, pe motiv că ar putea pierde autocarul pus la dispoziţie de slujitorii bisericii şi nu mai are cu ce ajunge la Botoşani. Tot până la autocar a fost transportată de către salvamontişti o femeie trecută de 60 de ani, bolnavă, căreia i-au înţepenit ambii genunchi şi nu se mai putea deplasa. Alte 3 persoane au căzut şi au avut nevoie de ajutor. Vor fi transportate cu tărgile, pentru că au suferit luxaţii şi traumatisme, iar o femeie în vârstă de 74 de ani se află nu doar în stare avansată de epuizare, ci şi în uşoară hipotermie. Ea a căzut lângă potecă, în zona Cuşma Dorobanţului, şi a stat în ploaie până au ajuns salvamontiştii la ea. Acţiunile de salvare sunt îngreunate de condiţiile nefavorabile: averse de peste 30 l/mp şi descărcări electrice. Vom reveni cu detalii.

C.M.

Articolul precedentDublă victorie pentru CSM Roman cu Rapid București
Articolul următorÎncă un adolescent s-a înecat în Siret
Stiri din Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Botosani, Vaslui. Primul ziar regional din regiunea Nord Est.

1 COMENTARIU

1. Vremea in masivul Ceahlau ramâne imprevizibila, indiferent de prognozele exacte, pe ore, ale diferitelor site-uri specializate, care mi-au fost utile in alti munti. Fiind insotit de un copil de 7 ani si jumatate, am fost prinsi de ploaie in zona cascadei Duruitoarea. Desi am avut pelerine de ploaie si ghete de munte, cararile au devenit un derdelus si frecvent cursul torentelor. Copilul a alunecat de mai multe ori, s-a murdarit, speriat si am ajunsa sa fim uzi pana la piele in final. A fost foarte dificil sa fac fata panicii unei astfel de situatii, sperieturii si starii copilului. Banuiam ca salvamontistii sunt suprasolicitati, avand in vedere afluxul de turisti de la Schit, din zona platoului…Mă batea gandul, desi nu mai aveam mult pana in Durau, ca daca starea cararilor si a copilului se intrautatea sa solicit ajutorul Salvamontului. Am ajuns pana la urma in sediul Salvamont Durau. In acest rastimp am vazut un salvamontist care cara pe brate o tanara…Am scotocit in rucsac dupa haine uscate, am schimbat copilul si am adus masina pana la intrarea in sediu, cu buna-vointa domnilor politisti care au inteles situatia si mi-au permis accesul cu masina, interzis in zona comerciala, in zile Muntelui Ceahlau. Ce-am invatat din asta? Spre deosebire de alti munti, Ceahlaul este impevizibil, chiar pentru prognozele ,,exacte”, cumulate de pe mai multe site-uri. Betele de drumetie sunt foarte folositoare si pe vreme de ploaie, cand cararile devin alunecoase. Chiar daca va sperie situatia, ascundeti-va starea fata de copil – glumiti, oferiti incredere copilului, laudati-l. NU mergeti pe munte pe trasee solicitante, mai lungi de 3 ore, cu copii sub 7 ani (cand coboram, am trecut pe langa doua familii care urcau cu copilasi mici in rucsaci speciali, in spate!). Este cumplit sa ,,mergi,, pe carari de munte pe vreme ploioasa, de furtuna, carandu-te doar pe tine, dar sa fii nevoit sa cari responsabil alte persoane este de-a dreptul impresionant. Respect salvamontistilor!